Bone village

14) Брюникель (Тарн и Гаронн).

francetvinfo.fr

десь проживает всего лишь 560 человек. Находясь на высоте 250 метров над уровнем моря, это небольшое поселение, окружённое мощной крепостной стеной, возвышается над рекой Аверон.

Городок славится тем, что здесь удалось сохранить аутентичную обстановку времён эпохи Средневековья, включая удивительные старинные дома, сделанные из розового камня и украшенные красной черепичной крышей.

Главной достопримечательностью деревни Брюникель являются два укреплённых замка.

Майя_Пешкова/liveinternet.ru

Помимо этого в деревне сохранилось множество старинных домов, в том числе и бывшая графская резиденция, а также собор XII века.

Quests[]

Excavation

Talking to the person sitting at the doorway will allow the player to excavate items hidden throughout the village. For 100 gil a head, one can hire up to five people to dig in one place each for an item. The player can excavate many items, like the key item Lunar Harp required to continue with the game. One can also get such things as Vincent’s weapon, the , a , and a , a weapon for Cid. After the player has the Highwind and Cloud returns to the party, one can also find the to access Midgar.

It is also possible to dig up items and even some Materia the player had missed, such as Bahamut ZERO and W-Item.

Due to a glitch, the ladder in Bone Village can only be climbed using while the player is excavating, even if customized controls are being used (the player does not need to switch back to normal controls for this to work). During normal gameplay however, the currently set button will work for this ladder.

There are eight predetermined spots around the village that hold treasures. If the player fails to search on one of the designated spots, they will either get a or nothing (50% chance).

The list of items that can be found are as follows:

A map of Bone Village.

Location 1

Lunar Harp (Only once)

Location 2
  • Key to Sector 5 (Only once)
Location 3
  • (Only once)
Location 4
  • (Only once)
  • Phoenix (Only once, and only if not picked up at Fort Condor)
Location 5
  • (Only once)
  • W-Item (Only once, and only if missed during Raid on Midgar)
Location 6
  • (Only once)
  • Bahamut ZERO (Only once, and only if the player failed to save any Huge Materia)
Location 7

Potion

Location 8
  • (Only once)

Text for obtaining Steal Materia and Catastrophe (Barret’s ultimate Limit Break) exist in the game data, but these treasures are never placed on the map, meaning they cannot be dug. This may be because neither can be be missed.

The excavation works by placing searchers on the site and detonating a bomb, at which point all the units will face toward the treasure. The player then places a digger on the spot of their choosing. There is no need to place the search units if the player already knows where the treasure is; they can go straight to placing the digging unit. The placement of the treasures on the map doesn’t change, so the player can easily dig without hiring searchers, meaning the player can obtain items such as Ethers and Elixirs for free.

When wanting to dig, the man asks the player to choose between a Good and Normal treasure. This doesn’t affect the treasures that are buried, but it affects which dig spot the searchers will face. Thus, if the player places no searchers, it makes no difference choosing Good or Normal. Before Lunar Harp has been dug, the searchers always point toward it. Choosing «Good» treasure has the searchers pointing toward Buntline/Phoenix Materia, Megalixir/Bahamut ZERO and Mop/W-Item. Choosing «Normal» treasure has the searchers pointing toward Elixir, Ether, Turbo Ether, or Potion. The «Normal» treasures, apart from the Potion treasure, can also be the Key to Sector 5 when it is available.

After asking the Bone Village staff to search for the treasure overnight, it counts as staying at the inn, and the party will be healed by the morning.

The dig spots are marked by very small polygons, a fraction of a pixel in size. When the game is rendered at 3840×2160 or 4k it is possible to better make out the small teal polygons for exact treasure locations.

3) Сен-Сенери-ле-Жере (Нормандия).

Сен-Сенери-ле-Жере — живописная старинная деревушка на северо-западе Франции,расположенная в регионе Нижняя Нормандия. Здесь проживает всего 150 человек.

Поселение стоит на реке Сарте. Местность названа в честь итальянского святого отшельника Сенери,поселившегося здесь в VII веке.

normandythenandnow.com

После его смерти был основан монастырь, разрушенный викингами в 903 году. От архитектурного комплекса осталась только церковь святого Сенери, построенная в IX веке и выполненная в романском стиле.

Здесь сохранилось множество средневековых каменных домов и особняков, которые придают поселению уникальный и единый архитектурный облик.

baguette.over-blog.net

Более того, Сен-Сенери-ле-Жере находится в удивительно живописной местности, раскинувшись на лесистых склонах холма.

2) Рошфор-ан-Тер (Бретань).

Деревня расположилась на холме вокруг старого замка, построенного на останках галло-римских укреплений.

Здесь в прекрасном состоянии стоят старинные дома в бретонском стиле — серые, черепичные крыши и каменные стены, увитые розами и глицинией.

lefigaro.fr

В мастерских местные умельцы плетут корзины, вырезают по дереву, вяжут шерстяные вещи, а художники пишут картины и тут же выставляют их на продажу.

С трудом верится, что перед тобой настоящая деревня, а не аттракцион для туристов, настолько всё вылизано, подкрашено и отреставрировано.

hiveminer.com

Магазинчики манят выставленными в витринах книгами, игрушками, поделками и картинами, а кафе и рестораны предлагают традиционные бретонские лакомства — блины, сидр, пироги кунь-аман, фар и катр-кар.

References[]

  1. ↑ Final Fantasy VII: The Unused Text – Part 8. The Lifestream. Archived from the original on 8 July, 2021.
  2. https://www.youtube.com/watch?v=cuWkoyP2i0M

Final Fantasy VII setting

Abilities — Allusions — Artworks — Characters — Development — Dummied content — Enemies — Menu — Script — Timeline — Translations — Version differences — Walkthroughs — Wallpapers
Locations The Planet
Midgar Sector 1 (Mako Reactor 1) — Sector 8 — Sector 7 (Sector 7 Slums — Seventh Heaven — Train Graveyard) — Sector 4 — Sector 5 (Mako Reactor 5 — Sector 5 Slums — Sector 5 slums church) — Sector 6 (Wall Market — Honey Bee Inn — Sewer) — Sector 0 (Shinra Building — Midgar Highway)
Eastern continent Midgar Area — Grassland Area — Junon AreaMidgar — Midgar Wasteland — Kalm — Chocobo Farm — Marshes — Mythril Mine — Fort Condor — Under Junon — Junon (Cargo Ship — Junon Underwater Reactor) — Old Man’s House
Western continent Corel Area — Gold Saucer Area — Gongaga Area — Cosmo Area — Nibel Area — Rocket Launch Pad Area — North Corel AreaCosta del Sol — Mt. Corel (Coal Train) — North Corel — Gold Saucer (Wonder Square — Battle Square — Chocobo Square — Speed Square) — Corel (Corel Prison) — Gongaga — Cosmo Canyon — Cave of the Gi — Nibelheim — Shinra Mansion — Mt. Nibel — Nibel Reactor — Rocket Town — Weapon Seller — Ancient Forest — ??? — Materia Cave
Northern continent Icicle AreaBone Village — Sleeping Forest — Corel Valley — Forgotten City — Corel Valley Cave — Icicle Inn — Great Glacier — Gaea’s Cliff — North Crater — Whirlwind Maze — Northern Cave — Chocobo Sage’s House
Other Woodlands Area — Mideel Area — Wutai Area — Bottom of the Sea — Goblin Island — Cactus Island — Round IslandTemple of the Ancients — Mideel — Cloud’s Subconscious — Wutai — Da-chao Statue — Materia Caves — Gelnika
Debug Room North Room — Field Room — Bird Room — Pine tree Room — Thousand Room — Autumn Room — Old Room — Capital Room — Above North Room — Below Thousand Room
Lore Races Humans — Red XIII’s species — Cetra
Terms All Lucky 7s — AVALANCHE — Black Materia — Buster Sword — Chaos — Character Booster — Cloud save — Condor — Gi tribe — Hardy-Daytona — Holy — Huge Materia — Jenova Project — Keystone — Leviathan Scales — Lifestream — Lunar Harp — Mako — mako reactor — Makonoid — Masamune — Meteor — Midgar Slums — Neo Midgar — PHS — Promised Land — Reunion Theory — Shinra Electric Power Company — Shinra Hauler SA-37 — Shinra Public Security Forces — Sister Ray — SOLDIER — Sephiroth Clones — Turks — Weapon — White Materia — Wusheng
Events Wutai War — Nibelheim Incident — Zack’s Final Stand — Avalanche Insurgency — Aerith’s death — Siege of Fort Condor — Raid on Junon — Raid on Midgar — Jenova War

Behind the scenes[]

Dummied dialogue suggests a person in Bone Village gives details on the puzzles in Ancient Forest. The dialogue would allow the player to find information about Pitcher Plants (which carry insects and launch the character), «Big Eaters» (大喰らい, Ō Kurai?) (not translated in the English version, shut and damage the player when ran over), and Inchworms (しゃくとり虫, Shakutori Mushi?) (the pink bouncy rope-like things that can be jumped onto). A dialogue-option for Scent Balls (くす玉草, Kusudama Kusa?) (which neutralize Big Eaters) exists, but no dialogue for its explanation exists in the data. The reason for the Ancient Forest tutorial being planned for the Bone Village, far away both in time and place from the actual forest, may be because at one point in development the Ancient Forest may have been just beyond the Sleeping Forest. In the game code the fields are ordered in a way that (mostly) matches with the order the game introduces areas, and the Ancient Forest is placed right after the Sleeping Forest immediately before Corel Valley.

Hidden dialogue.

The person on the ladder excavating the wall can never be talked to in a normal playthrough, but if the flag that allows the player to talk to her is activated in the game data, she will say: «The memory of this planet is buried layer by layer in this geological stratum. Kind of romantic, don’t you think?» The ability to talk to the NPC may have been removed because talking to her while climbing the ladder messes Cloud’s climbing animation up.

The entrance to the Sleeping Forest may have been planned to be closed at one point, as dummied dialogue suggests the way in would have opened for Aeris with «a loud noise».

11) Сен-Жан-Пье-де-Пор (Пиренеи).

votpusk.ru

Сен-Жан-Пье-де-Пор – это небольшой, но очень колоритный город, стоящий в долине реки Нив при входе в Ронсевальское ущелье.

Город был основан в XII в. на предполагаемом месте гибели знаменитого военачальника Карла Великого, Роланда. Сейчас в городе можно увидеть символическое надгробие рыцаря.

Очень красив старинный центр города, который река делит на две части, а на холме находится замок-цитадель начала XII в.

vparis.net

Вокруг Сен-Жан-Пье-де-Пор есть множество живописных пешеходных и велосипедных маршрутов, которые наверняка оценят любители активного отдыха.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Мотели и достопримечательности
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: